İ
İstanbul’un Avrupa ve Asya yakasını karayoluyla bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi olarak da bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi, İstanbul Boğazı'nı deniz tabanının altından geçen 5.4 km uzunluğundaki iki katlı tünel ile birlikte toplam 14.6 km boyunca uzanan güzergahta, İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla Kazlıçeşme ile Göztepe arasında inşa edilecektir.
(Proje üç ana bölümden oluşmaktadır.
Bölüm 1 - Avrupa yakası
Kazlıçeşme'den Sarayburnu'na devam eden Kennedy Caddesi üzerinde 5 U-dönüşü alt geçit olarak ve yedi yaya köprüsü de üst geçit olarak inşa edilmesi. Toplam uzunluğu yaklaşık 5.4 km olan Bölüm 1. in tamamı genişletilerek 3x2 şeritten 2x4 şeride çıkarılması.
Bölüm 2 - Boğaz geçişi
Batı girişinde bir paralı geçiş gişesi ve işletme binası, ve tünelin her iki ucundaki havalandırma bacaları ile birlikte, 5.4 km'lik bir mesafe boyunca her katta çift şerit olmak üzere, çift katlı bir tünel inşaatının yapılması.
Batı girişinde bir paralı geçiş gişesi ve işletme binası, ve tünelin her iki ucundaki havalandırma bacaları ile birlikte, 5.4 km'lik bir mesafe boyunca her katta çift şerit olmak üzere, çift katlı bir tünel inşaatının yapılması.
Bölüm 3 - Anadolu yakası
Göztepe'de Ankara-İstanbul Devlet Karayoluna ulaşan mevcut D100 yolunun iki köprülü kavşak, , bir üst geçit ve üç yaya köprüsü dahil olmak üzere, yaklaşık 3.8 km boyunca genişletilerek 2x3 ve 2x4 şeritten 2x4 ve 2x5 şeride çıkarılması. http://www.avrasyatuneli.com/proje-hakkinda.html )
Göztepe'de Ankara-İstanbul Devlet Karayoluna ulaşan mevcut D100 yolunun iki köprülü kavşak, , bir üst geçit ve üç yaya köprüsü dahil olmak üzere, yaklaşık 3.8 km boyunca genişletilerek 2x3 ve 2x4 şeritten 2x4 ve 2x5 şeride çıkarılması. http://www.avrasyatuneli.com/proje-hakkinda.html )
Avrupa yakasında Cankurtaran sahili ve Asya yakasında D100 Eyüp Aksoy Kavşağı arasında İstanbul Boğazı’nın altından geçecek tünelin inşasının yanı sıra bir yakada Kennedy Caddesi ve diğer yakada D100 İstanbul-Ankara Devlet Karayolu’na uzanan yaklaşım yollarının genişletilmesi ve ilgili bağlantı yollarının iyileştirilmesi işleri de projeye dahildir. Projenin tünel bölümü dışında kalan, her iki yakada genişletilen yaklaşım yolları ve iyileştirilen kavşaklar inşaat biter bitmez İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devredilecektir.
T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM); Avrasya Tüneli Projesi’nin tasarımı, inşaatı ve yaklaşık 26 yıl boyunca işletmesini gerçekleştirmek üzere Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.’yi (ATAŞ) görevlendirmiştir. Bu sürenin sonunda tünel kamuya devredilecektir.
Avrasya Tüneli, halen yapım aşamasında bulunan Marmaray’ın 1 km paralelinde Boğazı aşan alternatif bir yol sağlamak yoluyla mevcut yoğunluğu hafifletmeye katkıda bulunmak için tasarlanmıştır. Yeni güzergah ile Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki yolculuk süresi ciddi ölçüde azalacaktır. Böylece ulaşım kolaylığı, azalan seyahat süresi ve artan güvenilirlik gibi önemli ekonomik faydalar sağlanacak, yakıt tüketimi, sera gazı ve diğer emisyonlarda ve gürültü kirliliğinde azalmalar meydana gelecektir.
Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) Süreci
Avrasya Tüneli Projesi Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) Sosyal Paydaşlarla Danışma Süreci 7 Mart - 8 Mayıs 2011 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Süreç öncesinde, Proje güzergâhı üzerinde belirlenen 25 mahalle muhtarı ile görüşülerek kendilerine ÇSED süreci anlatıldı ve mahallelerinde yaşayanlara en etkin biçimde erişme imkânlarına ilişkin görüşleri alındı.
Proje güzergâhının 50 metre yakınında bulunan yerleşim yerlerine ve 100 metre yakınında bulunan hassas reseptörlere ÇSED sürecini ve Projenin olası etkilerini anlatan yaklaşık 10 bin adet broşür dağıtıldı ve bu noktalara ÇSED bilgilendirme posterleri asıldı.
Bunun yanında, Avrupa yakasında 18-19 Mart ve 3-4 Nisan tarihlerinde Eminönü Halk Eğitim Merkezi’nde ve Asya yakasında 25-26 Mart tarihlerinde İETT Bağlarbaşı Ulaşım Müzesi ve ve Kültür Merkezi’nin Mimar Sinan Salonu’nda Proje tanıtım etkinlikleri gerçekleştirildi. Ayrıca, süreç boyunca konuyla ilgilenen birçok sivil toplum kuruluşuyla düzenlenen toplantılarda bu kuruluşların görüşleri alındı ve ÇSED Rapor Taslağı’nda yer alan azaltıcı önlemler paylaşıldı.
Türkiye Cumhuriyeti mevzuat ve standartları ile uluslararası standart ve kurallara uygun bir Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi'nin (ÇSED) tamamlanması, Proje'nin tasarım süreçlerinden birini oluşturmaktadır. Bu kapsamda, 7 Mart ve 8 Mayıs 2011 tarihleri arasında 60 gün boyunca sürdürülen bir Kamuoyu ve Paydaşlarla Danışma Süreci'nde toplumun her kesiminden bireysel ve kurumsal paydaşlar, ÇSED Raporu'nun bulgularına ilişkin görüş ve yorumlarını bildirme olanağı bulmuşlardır.
Tamamlanan bu danışma süreciyle birlikte, gerek süreç boyunca gerçekleştirilen çalışmaları gerekse dikkat çekilen ve görüş bildirilen ana konuları özetleyen bir Danışma Süreci Raporu hazırlanmıştır. Öne çıkan konulara Proje tarafından verilen cevaplar da bu raporda yer almaktadır. Kamuoyu ve Paydaşlarla Danışma Süreci Raporu'nu buradan indirebilirsiniz.
Danışma Süreci Raporu'na (Türkçe ve İngilizce olarak) Proje'nin avrasyatuneli.com internet sitesinden ücretsiz olarak erişilebilmektedir. Raporun basılı nüshaları iseesia@avrasyatuneli.com e-posta adresine, 0 216 700 14 14 no.lu telefondan Proje Bilgi Hattı'na ya da aşağıdaki mektup adresine başvurularak ATAŞ'tan istenebilir:
Avrasya Tüneli Projesi ÇSED Danışma Süreci
Kutadgu Danışmanlık
Caferağa Mahallesi, Safa Sokak, No.6, Kadıköy, İstanbul
Kutadgu Danışmanlık
Caferağa Mahallesi, Safa Sokak, No.6, Kadıköy, İstanbul
Danışma Süreci Raporu'nun kamuoyu ile paylaşıldığına ilişkin gazete ilanları da yayınlanmıştır.
Proje güzergahı üzerinde yer alan mahallelerin Muhtarlıklarına da iletilen bu belge, Muhtarlık ofisleri ziyaret edilerek okunabilir.
Proje güzergahı üzerindeki Muhtarlık ofisleri ile birlikte kamuya açık noktalardaki bilgi panolarına asılan duyuru posterleriyle Danışma Süreci Raporu'nun yukarıda belirtilen adres ve iletişim kanallarından Proje'yle ilgilenen herkes tarafından erişilebileceğine ilişkin kamuoyu bilgilendirilmiştir.
Bu Danışma Süreci Raporu'nun yayınlanması ile birlikte, Avrasya Tüneli Proje'nin paydaşlarla danışma ve kamuoyunun katılımı süreci sona ermemektedir. Proje'nin nihai tasarım ve inşaat aşamaları boyunca kesintisiz bir katılımı sürdürmek, ATAŞ'ın temel hedeflerinden biri olacaktır. Danışma Süreci Raporu'nun son bölümünde ve aynı zamanda Mart 2011'de Proje'nin internet sitesinde yayınlanan Paydaş Katılım Planı'nda (buradan indirebilirsiniz) önümüzdeki dönemde devam edecek olan kamuoyu ve paydaşlarla danışma çalışmaları hakkında daha ayrıntılı bilgi sunulmuştur.http://www.avrasyatuneli.com/
Proje'nin Çevresel ve Sosyal Eylem Planı'nı (ÇSEP) buradan indirebilirsiniz. ÇSEP, ulusal çevresel yönetmeliklerin yanı sıra uluslar arası standartların yerine getirilebilmesi için belirlenen çeşitli önlemlerin ve taahhütlerin listelendiği bir plandır. Projenin ömrü boyunca ÇSEP Uluslar arası performans standartları doğrultusunda sorumluluğun paylaştırılmasını, yerine getirilmesini ve denetlenmesini sağlayan bir çevresel risk yönetim aracı ortaya koymaktadır.
İlgili diğer haberler
http://www.fozdemir.com/avrasya-tuneli
http://emlak.kanald.com.tr/haber/Kent_Bolge_Haberleri/Istanbul_bogazina_Avrasya_Tuneli_geliyor_2_katli_4_seritli_ekspres_yol/8144.aspx
http://emlak.kanald.com.tr/haber/Kent_Bolge_Haberleri/Istanbul_bogazina_Avrasya_Tuneli_geliyor_2_katli_4_seritli_ekspres_yol/8144.aspx


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder